,,Svět není továrna na splněná přání."

Prosinec 2011

Téma týdne socialni sítě

23. prosince 2011 v 20:03 | lady dog

Ahoj dlouho jsem nic nepsala tak promiňte.
Sociální síť, zvaná též společenská síť, komunitní síť či komunita, anglicky social network, je propojená skupina lidí, V širším slova smyslu je sociální sítí každá skupina lidí, která spolu udržuje komunikaci různým prostředky. V užším, moderním a značně převažujícím pojetí se sociální sítí nazývá služba na Internetu, která registrovaným členům umožňuje si vytvářet osobní (či firemní) veřejný či částečně veřejný profil, komunikovat spolu, sdílet informace, fotografie, videa, provozovat chat a další aktivity. Někdy se za sociální síť považují i internetová diskusní fóra, kde si uživatelé vyměňují názory a poznatky na vybraná témata (těhotenství, automobily, finanční poradenství, apod.) Komunikace mezi uživateli sociálních sítí může probíhat buď soukromě mezi dvěma uživateli nebo (nejčastěji) hromadně mezi uživatelem a skupinou s ním propojených dalších uživatelů. V současnosti nejznámější a největší sociální sítí na světě je Facebook.com s více než 700 milióny [1] registrovaných uživatelů (rok 2011).
]

Uživatelé sociálních sítí

Mezi neuživateli sociálních sítí je všeobecně rozšířen názor, že sociální sítě jsou doménou hlavně generace teenagerů, nicméně tento názor neodpovídá skutečnosti. V současné době silně převažují dospělí uživatelé. Pro ilustraci může posloužit věková struktura uživatelů Facebooku v České republice, kde cca 50% uživatelů je tvořeno věkovou skupinou od 20 do 35 let.[2]

Vznik sociálních sítí

Za první sociální síť lze považovat projekt Sixdegrees.com spuštěný v roce 1997, kde uživatelé měli možnost si vytvořit svůj osobní profil a seznam přátel a později procházet seznamy přátel svých přátel. V roce 2000 byla služba ukončena (doména stále existuje, ale lze se zaregistrovat jen na základě pozvánky) - podle svého zakladatele tento projekt nebyl úspěšný, protože jednoduše předběhl svou dobu. Na konci devadesátých let byl obecně počet uživatelů Internetu nízký.[3]

Nejznámější sociální sítě

  • Facebook - vznikla v roce 2004 původně jako síť určená pro studenty Harvardské univerzity, slouží jako platforma pro vytváření osobních, firemních a skupinových profilů a propojování přátel, dále jako herní server, pro internetová fóra, pro ukládání a sdílení multimédií.
  • Google+ - vznikla v roce 2011 jako obdoba sítě Facebook, kde hlavní rozdíl spočívá v nastavení sdílení přes tzv. kruhy, do kterých si lze rozdělit jednotlivé osoby a sdílet dané věci jen s těmi, pro které to má přínos, nebo se jich to týká.
  • Myspace - vznikla v roce 2003 a slouží jako sociální síť, pro internetové profily lidí, pro ukládání a sdílení multimédií, druhá nejpoužívanější sociální síť na světě, patří společnosti News Corporation, kterou vlastní Rupert Murdoch[1]
  • Twitter - vznikla v roce 2006 a slouží především pro mikroblogy
  • LinkedIn - vznikla v roce 2003, slouží pro internetové profily a pro pracovní životopisy, je to pracovní sociální síť, mnohým světovým zaměstnavatelům stačí místo životopisu poslat odkaz na profil na LinkedIn, zajímavá je možnost vystavení referencí o podrobnostech spolupráce s kolegy z LinkedIn

České sociální sítě

  • Lidé.cz - slouží internetové fórum, pro internetové profily především lidí, pro blogy, jako chatovací server, jako internetová seznamka, pro internetové kurzy, pro ukládání a sdílení fotografií, tento server je uživatelsky spojen se sociální sítí Spolužáci.cz
  • Spolužáci.cz - slouží pro internetové profily, pro ukládání a sdílení multimédií, jako chatovací server, je určen pro spolužáky a bývalé spolužáky, tento server je uživatelsky spojen se serverem Lidé.cz, obdoba amerického Classmates
  • Líbímseti.cz - slouží pro internetové profily lidí, jako internetová seznamka, jako chatovací server, pro blogy
  • www.SitIT.cz - slouží k propojení vědeckých pracovníků v České Republice. Síť je provozována v rámci projektu SOSIRE a vyvíjena specialisty z UK-MFF,ČVUT,ČZU a spolupráci s firmou IBM Česká Republika

Lokální sítě v jiných zemích

  • Orkut - slouží jako chatovací server, pro ukládání a sdílení multimédií, zajímavostí je, že spadá pod Google, v Brazílii je nejpopulárnější internetovou stránkou
  • Tuenti - této sociální síti se přezdívá "Španělský Facebook"
  • Vkontakte - nejpopulárnější sociální síť v Rusku

Podrobnější informace naleznete v článku Seznam sociálních sítí na internetu.

Využití sociálních sítí firmami

Přestože sociální sítě byly původně založeny, aby sloužily lidem, řada firem již zjistila, že se jim otevřel nový komunikační kanál se svými zákazníky. Firmy přistupují k sociálním sítím různými způsoby. Jedni je nepovažují za důležité pro svůj byznys a tudíž neinvestují úsilí do vybudování svých profilů. Druzí investují omezené úsilí, vytvoří si profil firmy na sociální síti, případně pozorují, co o nich další uživatelé říkají. A třetí skupina firem se na sociální síti či sítích naplno věnuje komunikaci se svými zákazníky či potenciálními zaměstnanci. Obecně se zdá, že sociální sítě dávají do rukou zákazníků firem silný nástroj na projevení svých názorů a proto stále více firem se přinejmenším snaží citlivě monitorovat dění na sociálních sítích, které se týká jejich značky. Příkladem může být příběh zpěváka a kytaristy Dava Carrolla, který cestoval s leteckou společností United Airlines (USA). Během přepravy došlo k poškození jeho kytary, ale letecká společnost odmítla uznat reklamaci. Zpěvák po několika marných pokusech dovolat se svých práv ztvárnil píseň a videoklip "United breaks guitars" ("United rozbíjí kytary"), který zveřejnil na serveru YouTube. Během krátké doby video shlédlo přes 10 miliónů diváků a náhlá negativní popularita donutila společnost United k tomu, aby škodu uhradila. Možnosti využití sociálních sítí pro firmy jsou následující:
  • Profil a novinky - v podstatě stránka se základními informacemi. Firma tímto způsobem zveřejňuje novinky o své činnosti, podobně jako to dělá na svých webových stránkách nebo v tisku
  • Společenská odpovědnost - firma používá sociální síť k propagaci a provozu svých charitativních iniciativ, na které je v tradičních médiích málo prostoru. Sociální síť umožňuje zapojení širokého spektra příznivců
  • Hry - firmy organizují různé hry pro zábavu, ale i vzdělání svých zákazníků, např. banky mohou představovat hry, ve které se lidé učí hospodařit s penězi či mohou organizovat fiktivní obchodování s cennými papíry
  • Zákaznický servis - firma využívá sociální síť jako další kanál, kterým umožňuje zákazníkům, aby pokládali své dotazy a požadavky. Odpovědi na nejčastější otázky pak slouží i ostatním uživatelům/zákazníkům
  • Monitoring a aktivní komunikace - firma může pomocí specializovaných nástrojů hromadně sledovat, co o ní ostatní uživatelé říkají a zda-li jsou tyto zmínky pozitivní či negativní. Ve vybraných případech (zejména těch negativních zmínek) může firma uživatele napřímo oslovit a pokusit se změnit jeho názor na firmu v pozitivní
  • Prodej - Facebook je první sociální síť na které si firmy mohou zřizovat plnohodnotný eShop. Facebook má dokonce připraven svůj vlastní platební nástroj Facebook Credits, kterým lze hradit zboží či služby

Sdílení soukromých informací

Jedním z nejvíce diskutovaných témat okolo sociálních sítí je sdílení a možnosti zneužití citlivých dat , důvěryhodnost sdělení a důvěryhodnost identity uživatele. Omezený a opatrný přístup zvolila na svém začátku sociální síť LinkedIn pro profesní kontakty, do které bylo možné se přihlásit jen na pozvání někoho, kdo již v síti fungoval a navíc bylo uživatelům silně doporučováno, aby si zvali pouze "důvěryhodné" kontakty, které znají profesně. Zcela opačný přístup zvolila síť Facebook, kam se mohl zaregistrovat kdokoliv s e-mailovou adresou, přičemž údaje uváděné osobou v profilu nemusí odpovídat skutečnosti. Některé odhady ale hovoří pouze o 5-10% falešných registrací.[4]

Budoucnost sociálních sítí

Zatímco dříve byly tradičně nejnavštěvovanějšími stránkami Internetu vyhledávače v čele s Google, nyní tyto přední pozice atakují sociální sítě Facebook a YouTube.[5] Sociální sítě patří mezi tzv. technologie Web 2.0, tedy představují další vývojovou generaci Internetu v jeho struktuře a způsobu používání. Názory ohledně budoucnosti se různí, od silně favorizujících sociální sítě až po skeptické. Napovědět mohou pouze fakta: podle zprávy agentury Nielsen z roku 2010 tráví Američané nejvíce času (když jsou on-line) právě na sociálních sítích. Na druhém místě jsou on-line hry a teprve na třetím e-mail.[6]

Členové stínového klanu

23. prosince 2011 v 19:39 | lady dog
TOHLE JSOU ČLENOVÉ STÍNOVÉHO KLANU
Draculaura-velitelka

Klan psů- Stínový klan

23. prosince 2011 v 19:12 | lady dog
Ahoj,moc mě zaujala kniha Divoké kočky a nechala jsem se inspirovat a založit si také vlastní klan-psí klan.
Můžete být v mém klanu i vy.
Stačí jen napsat:
1.Jméno vašeho psa
2.Pohlaví
3.Vaše přezdívka
4.Blog-jestli nějaký máte
5.Popis vašeho psa
6.Plemeno
7.Druh-válečník,zástupce velitelky,učedník.starší,léčitel nebo matka
8.Povaha
9.Zvláštní znamení-natrhlé ucho...
10.V čem pes vyniká
Tady je příklad-Co bych napsala já.
1.Půlnoc
2.Holka
3.Draculaura
4.www.cooldogs.blog.cz
5.Půlnoc je černá dlouhosrstá čivava s jedním bílím uchem-pravé a bílou špičkou ocasu.
6.Dlouhosrstá čivava
7.Velitelka
8.Pohodová a když je nutné rvající se až do konce.
9.nic
10.Plížení se vnoci i ve dne a plavání a potápění se.

Moje Lady popular

22. prosince 2011 v 13:47 | lady dog
Tohle je moje lady popular.

Winx club FLora

22. prosince 2011 v 13:46 | lady dog
Já miluju Winx club jsou super nejvíc se mi líbí Flora a o té bude celí tenhle článek.Flory nej.
moje nejoblíbenější jídlo: sladké dorty
moje nejoblíbenější barva: růžová
moje nejoblíbenější koníčky: zahradničení s mími rostlinkami
moje nejoblíbenější zvířátko: psi
můj ideální kluk: Helia ...
můj nejoblíbenější kamarád/kamarádka: Bloom a Helia!
moje nejoblíbenější filmy: romantické filmy ...
miluju: hraní, kouzlení a sázení mých rostlinek!
nesnášim: nakupování se Stellou :-)
moje nejoblíbenější hudba: reggae
moje nejoblíbenější boty: měkoučké pantofle!
můj nejoblíbenější předmět: přírodopis
moje nejoblíbenější kouzlo: Všechny
O FLOŘE
Narodila jsem se v v Linphee 1. března. A mé vílí znamení je Dryada. Nemůžu žít bez vůně květin a rostlin. Můj pokoj vypadá jako malá zahrada. Ráda se učím a chci být nejlepší ve všech předmětech! Ráda také vymíšlím a píšu básně a žádosti, hlavně pro Heliu. Helia je zvláští kluk, který vždycky stál při mě. Někteří říkají, že jsem stydlivá, a říká to obvzláště můj skřítek Chatta. Chatta je ale také hodně stydlivá. Kdo je skutečný stydlivka, ... to můžete hádat.

Téma týdne VÁCLAV HAVEL

18. prosince 2011 v 18:22 | lady dog
Václav Havel dnes 18.prosince zemřel.
Byl to poslední prezident Československa a první pezidnet České republiky.

Vánoční zvyki

18. prosince 2011 v 13:10 | lady dog
Ahoj tady jsem napsala nějaké ty Vánoční zvyky.
Blíží se Vánoce a s nimi i otázka: Co si jen přát?
Každý je jiný a proto si každý přeje něco jiného jelikož jsme rozdílní.
Lití olova
Vánoční zvyk:
Nad plamenem se v kovové nádobce (nejlépe ocelové) rozžhaví kousek olova až k bodu tání. Připravte si nádobu s vodou, a tekoucí olovo do ní opatrně, ale naráz vlije. Vznikne tak odlitek velmi abstraktních tvarů. Přítomní se pak snaží rozpoznat, čemu nebo komu je odlitek podobný. Podle tvaru se pak usuzuje, co koho čeká. Olovo má nízký bod tání a jde to snadno.

Krájení jablka
Vánoční zvyk:
Po štědrovečerní večeři se nožem přepůlí jablko. Řez veďte kolmo ke stopce. Obě poloviny se všem ukážou a záleží na tom, jaký tvar má vnitřní část s jádry. Pokud vypadá jako pěti, nebo vícecípá hvězda, sejdou se všichni za rok ve zdraví. Pokud má tvar kříže, je čtyřcípá, pak někdo z přítomných těžce onemocní, nebo zemře. Tohoto zvyku se není třeba bát. Vybírejte zdravé, velké jablko. A nezapomeňte - od štědrovečerní večeře se nevstává!

Pouštění lodiček
Vánoční zvyk:
Připravte si lavor s vodou a staré vánoční svíčky (viz dále). Rozpulte několik vlašských ořechů a do prázdných polovin jejich skořápek připevněte nakapaným voskem po jednom úlomku vánoční svíčky. Svíčky lámejte na kousky cca 2,5 cm dlouhé. Příliš dlouhé svíčky by převrhly skořápku. Lodičky se zapálenými svíčkami se nechají plout po vodě. Majitele lodičky, která vydrží nejdéle svítit a nepotopí se, čeká dlouhý a šťastný život. Pokud se lodička drží při kraji nádoby, její majitel se bude celý rok držet doma. Jestliže lodička pluje ke středu nádoby, vydá se do světa.
Vánoční svíčky jsou občas ještě vidět v drogeriích, nebo ve stáncích. Jsou asi 6 mm tlusté, šroubovicové, různé barvy. Používaly se a místy se ještě používají na vánoční stromeček. Poezie vánoc je s těmito svíčičkami úplně jiná, než s dnes běžnými elektrickými. Pozor, jsou ale nebezpečné, nebezpečí požáru je poměrně značné, zvláště pohybují-li se v blízkosti stromku děti bez dozoru. Je také třeba svíčky vhodně umístit, aby nemohly zapálit větev nad sebou. Svíčky se na stromek upevňují pérovou svorkou na větve. Na této svorce je malý držák svíčky a pod ním kroužek na odkapávající vosk.

Půst
Vánoční zvyk:
Na Štědrý den se zachovává až do večera přísný půst. Dětem, které se nemohou dočkat, se slibuje, že vydrží-li nejíst, uvidí zlaté prasátko.
Ke společné večeři se zasedá, když vyjde první hvězda.

Střevíc
Vánoční zvyk:
Svobodné dívky házejí střevícem přes hlavu. Obrátí-li se patou ke dveřím, zůstanou doma. Obrátí-li se špičkou ke dveřím, provdají se a odejdou.

Šupiny
Vánoční zvyk:
Pod talíře se štědrovečerní večeří se dává několik kapřích šupin, které mají přinést všem po celý rok dostatek peněz.

Pečení vizovického pečiva
Vánoční zvyk:
Do mísy se nasype 1 kg hladké mouky a do vyhloubeného důlku se vlije 4 dl. vody. Poté se pečlivě těsto zpracovává několik hodin, dokud nevznikne tuhá hladká hmota bez hrudek. Takto vypracované těsto se uloží v igelitovém sáčku na několik hodin do chladničky.
Po vyjmutí z lednice se může začít tvořit. Z těsta se nožem odkrojí potřebná část a modeluje do předem určeného tvaru. Pletou se copánky, tvoří figurky, zvířátka, podle fantazie.
Každé správné vizovické pečivo musí obsahovat pět základních technik. Krájení - např. okraje křidýlek, stříhání (zobáčky ptáčků), vpichování (očka, ústa), mašličkování a obtisk. Hřebínkem nebo špičkou nože se na těstě dělá vroubkování. Nůžkami se také těsto různě zastřihává. Ke konečnému ozdobení vytvořených tvarů je vhodné použít různého koření.
Poslední fází je pečení. Vyrobené ozdoby se rozloží na neomaštěný plech a nechají asi tři hodiny oschnout. Před samotným pečením je také vhodné potřít výrobky rozšlehaným vejcem. Plech se vloží do trouby a suší se při 500C tři a více hodin. Upečené pečivo se ještě může ozdobit mašličkami.

U Štědrovečerní večeře
Vánoční zvyk:
- chystá se o jeden talíř navíc, pro náhodného hosta
- pod talíř se schová zlatý penízek
- šupinky z kapra pro štěstí, a aby se nás držely peníze
- od slavnostní večeře se nesmí vstát, ani kdyby někdo bušil na dveře, protože ten, kdo vstane, do roka zemře

Téma týdne PRAVOPIS

18. prosince 2011 v 13:02
Pravopis mě často hodně štv,prottože kvůli jemu mám často trojky.
Ale bez pravopisu bychom byli hodně hloupí, a to dokazuje že pravopis k něčemu je.